piątek, 20 listopada 2020

„Dopóki bilo serce. Zośka. Tom 1”


 

Tytuł: „Dopóki bilo serce. Zośka. Tom 1

Autor: Anna Stryjewska

Wydawnictwo:

Ocena: 10/10

Główną bohaterką jest osiemnastoletnia Zosia, która mieszka razem z rodzicami i młodszą siostrą Jadzią. Dziewczyna pomimo młodego wieku jest bardzo ambitna, ma swoje pragnienia, a do tego lubi szyć i chce zostać projektantką. Marzy, aby posiadać własną maszynę do szycia. Niestety, nie jest to takie łatwe, ponieważ matka dziewczyny na nic nie chce się zgodzić. Jest bardzo surowa i nie toleruje niemoralnego zachowania. Za coś takiego potrafi nawet swoją starszą córkę zamknąć w piwnicy. Aż chce się zapytać, co z niej za matka. Do obowiązków Zosi należy zajmowanie się domem i młodszą siostrą. Jedynym oparciem dla dziewczyny jest jej ciocia, na którą zawsze może liczyć. Ogólnie podczas czytania los Zosi budził we mnie współczucie i smutek.

W książce poznajemy również przyjaciółkę Zosi, lecz dzieje się to tylko za sprawą listów. Może w drugiej części autorka rozwinie jej wątek, bo jestem ciekawa jak potoczą się jej losy.

Możemy też poczytać o zawirowaniach miłosnych. Zosia będzie musiała podjąć wiele decyzji, które będą miały ogromy wpływ na jej przyszłość. Tylko czas pokaże czy będą one właściwe.

Jest to pierwsza książka Anny Stryjewskiej, po którą sięgnęłam. Nie zawiodłam się ani trochę. Dawno nie czytałam tak cudownej i życiowej książki. Historia Zosi i jej siostry skradła moje serce. Ta młoda dziewczyna stawia swoje marzenia ponad rodzinę.

Styl autorki jest na tyle prosty i przyjemny, że pochłonęłam tę książkę w jeden dzień. Jedynie mogę się przyczepić do tego, że jest zdecydowanie za cienka (ma tylko 272 strony) i zanim się obejrzałam, już ją skończyłam. Książka „Zośka. Dopóki biło serce” jest dla każdego, kto lubi autentyczne historie. Z całego serca polecam, bo ja już nie mogę doczekać się dalszych losów Zosi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz