poniedziałek, 23 listopada 2020

" Jak nie krzyczeć na swoje dziecko. Wychowanie bez złych emocji "


 

Tytuł: „Jak nie krzyczeć na swoje dziecko. Wychowanie bez złych emocji.”

Autor:Carla Naumburg

Wydawnictwo: Muza

Ocena: 7/10


Zawsze jestem sceptycznie nastawiona do poradników dotyczących wychowania, jednak ten wyjątkowo mnie zaintrygował. Autorka pokazuje nam, że jeśli czasami zdarza nam się krzyknąć na dziecko pod wpływem emocji, nie świadczy to byciu złym rodzicem. Trzeba nauczyć się panować nad sobą, lecz z doświadczenia wiem, że nie jest to łatwe. Książka składa się z rozdziałów, w których autorka poprzez porady proponuje nam sposoby, dzięki którym możemy się wyciszyć. Dobrą metodą okazuje się być medytacja. Kolejną propozycją autorki jest metoda oddychania oraz śpiewanie i tańczenie przy ulubionej muzyce. Jak się okazuje, każdy ma prawo do wyrażania emocji, jednak nie ma na to złotego środka. A szkoda, bo mnie jako rodzicowi chętnie by się przydał. Najważniejsze, by nie tracić głowy. Poradnik jest napisany w przystępny dla każdego czytelnika sposób. Ja osobiście nie wiem, czy skorzystam z tych porad. Sama stosuje metodę liczenia do dziesięciu. Książka spodoba się miłośnikom poradników. Ja osobiście do nich nie należę, lecz z czasem z ciekawości zawsze warto zerknąć jakie rozwiązanie proponują nam specjaliści.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz