piątek, 11 września 2020

Historie dzieci z ADHD,autyzmem i zespołem Aspergera


 

Tytuł: „Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera”

Autor: Jacek Hołub

Wydawnictwo: Czarne

Ocena: 9/10

 

Czy wiedzieliście, że ponad 94 % chorych na autyzm dzieci sprawiają rodzicom problemy podczas robienia zakupów, przedszkolach, szkołach.

90% uczniów z autyzmem jest nękanych w szkole, wyśmiewanych. 

Dzieci są teraz bardzo bezwzględne, co w tych czasach może doprowadzić do wielkiej tragedii.

27% stało się ofiarami przemocy fizycznej.

33% było nakłaniane przez kolegów do robienia rzeczy, z których później zostały wyśmiane.

Swoją historię zgodziły się opowiedzieć: Ada, matka dziewięcioletniej Marty, Joanna ,matka ośmioletniego Piotrka ,Karolina ,matka ośmioletniego Mateusza. Nie będę wszystkich wymieniała. Również jest wypowiedź Pani psycholog, nauczyciela wspomagającego. Na końcu książki Pan Bartosz Neska, psycholog i diagnosta autyzmu i Zespołu Aspergera pracujący z dziećmi jak i dorosłymi odpowiada nam na wszystkie nurtujące pytania dotyczących tych chorób.

Ja wiele razy kiedy byłam w przychodni czy w sklepie. Kiedy widziałam krzyczące dzieci, zawsze myślałam, że są rozwydrzone. A one po prostu mogą być chore. Ta literatura uświadomiła mi, żeby nikogo nie oceniać ani nie potępiać. Czytając historie rodziców chorych dzieci, zastanawiałam się jak ja bym podołała temu wszystkiemu. Podziwiam wszystkich, którzy zdecydowali się podzielić swoimi trudnym życiem, a w tej książce to tylko namiastka tego, z czym się borykają na co dzień. Nie pasuje mi tutaj początek tytułu niegrzeczne, bo one są chore. Oczywiście dane rozmówców zostały zmienione. Polecam każdemu kto lubi reportaże i historie z życia wzięte.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz