poniedziałek, 20 lipca 2020

"Królowa pszczół




Tytuł: „Królowa pszczół”

Autor: Nina Nirali               

Wydawnictwo: Novae Res

Ocena: 10/10

Skylar jest pisarką, która przybywa do Indii w celu napisania swojej książki. W taksówce poznaje przystojnego i młodszego od siebie mężczyznę Ravisha. Od samego początku coś ich ciągnie ku sobie, lecz dziewczyna broni się przed tym uczuciem. Wszystko się zmienia, kiedy na drodze tych dwojga pojawia się ośmioletnia dziewczynka Anu, która ucieka z domu przed szybkim zamążpójściem. Skylar postanawia wraz z Ravishem stworzyć dla niej pełną i szczęśliwą rodzinę. Jednak nie jest dane im być razem do końca życia, bowiem los potrafi spłatać figla. Na szczęście dziewczyna ma przy swoim boku fantastycznych przyjaciół, którzy pomogą jej w każdej ciężkiej sytuacji. A o takich przyjaciół to naprawdę w tych czasach ciężko.

Jest to pierwsza książka tej autorki po którą sięgnęłam. Czytając książkę początkowo myślałam, że są to oddzielnie historie Anu i Skylar, lecz autorka pozytywnie mnie zaskoczyła. Cudowna historia miłosna dwojga ludzi z chorobą w tle. Zrozumiałam dzięki książce, że życie jest kruche i trzeba czerpać garściami z niego tyle ile się da. Jest to smutna a zarazem życiowa i piękna historia. Na rynku literackim powinno być więcej takich książek. Możemy poznać kulturę indyjską. Nie podoba mi się to, że są aranżowane małżeństwa małoletnich dziewczyn ze starszymi mężczyznami. Nie rozumiem czemu to nie jest karalne tylko jest na to przyzwolenie. Młode dziewczyny takie jak Anu muszą uciekać i nikt się nimi nie przejmuje. Jest to książka i historia która na pewno zostanie ze mną na dłużej. Zakończenie przewidywalne jednak nie do końca. Kolejny wyciskacz łez. Polecam.

 


1 komentarz:

  1. Właśnie dziś dostałam te książkę więc już niedlugo bede ja czytac :) pozdrawiam :)
    www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń